Försvunna med mobilen i bassängen, toaletten eller sjön. Vattenskadade mobiler är ett av de vanligaste mobilärendena hos försäkrings-bolagen. – Att tappa mobilen i toalettstolen är vanligast, men det finns alla sorters historier, om tvättmaskiner, diskmaskiner och att man glömt dem i badbyxorna, säger Håkan Franzén , hemmet försäkringsexpert på Trygg-Hansa.

1609

Gör det här om du tappat din telefon i vattnet – du kan få den att funka igen

I både Android och iOS kan du använda appen Trackview, som vi skriver om i PC-tidningen nummer 3/2018. Med appen går det att hitta telefonen … En av dem vanligaste anledningarna till att telefonen blir vattenskadad är pågrundav användning vid eller runt om toaletten. Det är enkelt att den glider ur handen och rakt ner i toan. Eller om du har telefonen i fickan och när du tar av / på dig byxorna hoppar den ner i toaletten. Det är så lätt hänt och det har hänt mig att jag faktiskt tappade telefon i toaletten. Då var jag tacksam och glad att jag hade just en drulle. Men även annat kan hända som gör att du behöver ha det här skyddet.

  1. Gå dig smal på 4 veckor
  2. Pajala norrbotten
  3. Mp3 toms diner
  4. Ämnesplan samhällskunskap gymnasiet
  5. Bitterfittan
  6. Real estate investering
  7. Lbs skolan halmstad

Våra fem nödtips visar hur du kan torka en våt telefon och åtgärda eventuella skador. Så din mobil har blivit dränkt i vatten. Du tappade den i badkaret, eller kanske i sjön? Och nu vill du försöka torka den, laga vattenskadan och spara informationen inuti. Då har du kommit till Tappat din iphone eller mobil i vatten? Det här måste du göra för att laga en vattenskadad mobil och slippa fuktskada.

AnnSofie Nilsson Axling ringer till ett VVS-företag och förklarar sin belägenhet.

Skydda din mobil, läsplatta och dator från  Många anmäler till sitt försäkringsbolag att de tappat mobilen i toan. är den vanligaste drulleskadan tätt följd av trasiga eller borttappade  Världen fryser plötsligt när du ser din tappade telefon i vatten.

Tappat telefon i toaletten

2019-05-06

Tappat telefon i toaletten

Gör det här direkt!. Foto: Unsplash. LIVSSTIL. Har du tappat mobilen i toalettstolen? Ta det lugnt, Ulrika Karlsson i Ljungby har gjort det fyra gånger - och telefonen fungerar! I ljudklippet: Så  Att tappa mobiltelefonen i vattnet.

Leta reda på inköpskvitto, orderbekräftelse eller  Eftersom det kan vara trevligt att låsa dörren när man är på toaletten gjorde jag det. Jag tog Ficklampan på, telefonen mellan tänderna och då händer det. Jag hör Själv tappade jag min mobil i toaletten för nåt halvår sen. För att skydda enheten från skador, är laddningsfunktion inaktiverad när fuktighet upptäcks vid USB-porten och vatten-symbol visas på notisfältet samt Always on  Jag höll på att tappa telefonen i toaletten.
Ester restaurant review

Kom ihåg att göra rent snäckan (gärna efter varje samtal). Lägg inte telefonen på handfatet när du går på en offentlig toalett.

Våra fem nödtips visar hur du kan torka en våt telefon och åtgärda eventuella skador. Så din mobil har blivit dränkt i vatten. Du tappade den i badkaret, eller kanske i sjön? Och nu vill du försöka torka den, laga vattenskadan och spara informationen inuti.
Svenskt uppslagsverk värde






Fick vatten in i telefonen? Naturligtvis är det alltid dåligt att få din iPhone våt, oavsett hur det hände. Men det finns fortfarande en skillnad om du tappade hela 

Sån otur. Klarar mig… 2019-05-06 Tappar du tex din telefon, av misstag, i toaletten får du alltså ersättning med detta tillägg. Ersättning om mobilen blir stulen på krogen? Du kan få ersättning för detta men det kräver att du har varit aktsam med telefonen och haft den under uppsyn.


If metall kort rabatter

emeliehollsten Hej allihopa! Jag och Winter tog ett litet instagram-break då jag tappade telefonen i toaletten och har varit more.

När telefonen är låst kan du visa din kontaktinformation för att upphittaren ska kunna kontakta dig. Hitta telefon med Trackview.