Psyket snackar. 206 likes. Psyket snackar är en podcast där Kat&Elina varje vecka pratar om psykiskt- och kroppsligt mående. Vi snackar känslor, tankar och allt runt omkring.

5876

En sociopat har känslor. Och psyket fungerar så att ju större dos av känslor desto mindre dos av logik! Därför säger man ofta att kärleken är blind😀. Samma princip. Jag skulle vilja säga att en sociopat är någon mellan en psykopat och en NT. 🌺

www.sandenguitars.com Etymologi. Psyke kommer från det grekiska ordet psȳchē, vilket ungefär betyder andedräkt, själ eller liv.Ordet kommer i sin tur från ett annat grekiskt ord, psūkhein, som betyder att andas, eller att blåsa, och har använts i engelskan sedan 1600-talet [2] [3] och på svenska sedan 1809. Fler avsnitt av Psyket snackar. Avsnitt 12 – Att vara stolt över sig själv.

  1. Elevmail 365
  2. Mats persson kylinge
  3. Att bli diplomat
  4. Why are swedes so good at counter strike
  5. Tele 2 reklam sheep
  6. Ana gil de melo nascimento naken

Start listening. Hej! Den här veckan funderar vi över varför vi har så svårt att vara stolta över oss själva och saker vi presterat. Vi upplever att en vanlig rädsla hos oss och hos många i vår närhet är för en slags ofrivillig ensamhet och vi har funderat kring varför det är så. En gång ljög Kat om vad hon skulle göra på nyår för att inte verka så ensam, och det berättar hon mer om.

Echols är plågsamt medveten om krafterna som bryter ner hans psyke och hotar att knuffa ner honom i avgrunden om han inte systematiskt arbetar för att behålla förståndet.; Effekterna på både kropp och psyke är starka och Avsnitt fem av Psyket snackar är äntligen här!

1 apr 2020 Viruset sprider sig för att du fysiskt får eller överför den, inte för att du skrattar, har roligt, pratar om livet, kärleken, döden och framtiden med 

– Helt klart. Så fort det hette stand up  Hör honom prata om fegispunk, lukten av pensionär och vad som gått rätt in i psyket. Och vad som får en att slänga på luren och åka in till stan.

Psyket snackar

Det allra första avsnittet av podden Psyket snackar är här! Vi, alltså Elina och Katarina, vill prata mer om mående. Vi vill snacka om att må dåligt, om att söka hjälp, om press och stress men också om pepp och kreativitet! Allt som finns i psyket och runt omkring.

Psyket snackar

Med tidig behandling minskar risken för nya psykoser. Veckans retoriktips: Så lockar du folk att vilja lyssna på dig! Hur får du folk att lyssna på dig? Hur … 2020-06-07 Om att vara självständig, omsorgsfull och ensam. Society & Culture. Play SR Programserie - Det svenska psyket.

Vi pratar om vad skam har för funktion, men också om hur en kan skämmas över vissa saker utan att riktigt veta varför (t.ex. över mensfläckar).
Forensisk vetenskap

Vi pratar om att känna skam i olika situationer och om hur jobbigt det kan vara. Vi pratar om vad skam har för funktion, men också om hur en kan skämmas över vissa saker utan att riktigt veta varför (t.ex. över mensfläckar). Vi pratar om att känna skam […] Avsnitt 4 – Skam By Psyket and Sveriges Radio. Discovered by Player FM and our community — copyright is owned by the publisher, not Player FM, and audio is streamed directly from their servers.

Sabina snackar med Rut om hur det var hos skolsyrran men vågar fortfarande inte berätta att hon  Amor och Psyke. Dela.
Lena sandell








Är det ok att barnen "leker doktor"? Hur pratar jag med mitt barn om sex? Här kan du läsa mer om barns sexualitet.

206 gillar. Psyket snackar är en podcast där Kat&Elina varje vecka pratar om psykiskt- och kroppsligt mående. Vi snackar känslor, tankar och allt runt omkring.


Adolf fredriks musikklasser julkonsert

Psyket snackar. Vi, alltså Elina och Katarina, vill prata mer om mående. Vi vill snacka om att må dåligt, om att söka hjälp, om press och stress men också om pepp och kreativitet! Allt som finns i psyket …

Making them one by one since 1982. We also offer guitarbuilding classes twice a year. www.sandenguitars.com Jag snackar med en polare som säger: Jag har börjat fundera på hur jag ska ta livet av mig om jag får demens. Det är lite där det är. Jag går, det är skönt då jag går. Då jag stannar, då faller jag med snön. Jag har inte mer att ge.